העמותה
לאנשים מאושרים

 

 

דף הבית >> אירועי העמותה >> קריוקי בכלא לנוער - 'אופק' בשרון
 

כלא אופק הוא כלא ובית מעצר לבני נוער עד גיל 21. הגענו אל הכלא ולאחר בדיקות נכנסו אני ויניב קרן שהתנדב לשיר יחד איתי עם כשלושים אסירים צעירים שבו לשיר משירי זוהר ארגוב ועוד. האווירה הייתה חיובית וכמה נערים אף ממש הפגינו שירה שאל הייתה מביישת את 'כוכב נולד' ובמקרה שלנו 'אסיר נולד'. (7/08/07)

בתחילה היה "אופק" אגף לנוער בכלא השרון ובשנת 2001 הפך לכלא עצמאי. כלא אופק עבר בשנת 2004 למבנה חדש שאמור לענות על צרכיה המיוחדים של אוכלוסיתו ולהכיל 240 אסירים.

 

מעצר וחקירות קטינים

על פי החוק בישראל אסור לחקור ילד שטרם הגיע לגיל 12 בתחנת משטרה. בהתעורר הצורך בחקירה כזאת, יגיע חוקר נוער לסביבת הילד כדי לחקרו והוא לא יכלא גם אם יוכח שהוא אשם.

נער בגיל 12 ומעלה ילקח לתחנת המשטרה ויחקר שם על ידי חוקר נוער. אפשר לעצור נערים בגילאים 12-14 למשך 12 שעות ונערים בגילאים 15-17 למשך 24 שעות. אפשר להאריך את המעצר לתקופה זהה נוספת, באישור השוטר הממונה על תחנת המשטרה. ישנה גם אפשרות להארכת מעצר לזמן מוגבל בהחלטת בית משפט.

 

החיים בכלא אופק

נער שהורשע ונכלא אמור לקבל מספר אסיר ותא ולפעמים בגדי אסיר. מפתחות התאים נשמרים בכספת. הכלואים מקבלים שלוש ארוחות ביום.

בתקופת הכליאה בכלא אופק נמצאים הנערים במסגרת חינוכית ולומדים 8-10 שעות ביום בכיתת לימוד. הנערים זכאים לארבעה חוגי העשרה לפי בחירתם. בשעות הפנאי הכלואים שוהים בתאיהם. לרשותם הכלואים קיימת קנטינה בה הם יכולים לרכוש מזון מעבר למזון המסופק על ידי הנהלת הכלא. הנערים הכלואים מקבלים דמי כיס חודשיים לצורך קניות בקנטינה, בהתאם לגילם.

בכלא אופק מנסים להעניק לבני הנוער מסגרות ופעילויות נורמטיביות לפי גילם, כגון אימוני כדורגל, פעילות תנועת נוער (של הצופים) ואפשרות לגדל בעלי חיים

    

 

לייבסיטי - בניית אתרים