העמותה
לאנשים מאושרים

 

 

דף הבית >> כל מה שרצית לדעת על האושר ולא העזת לשאול >> מחקרים על האושר
 

השיטה של הרפיה יוגית משפיעה על רמות המתח, הביטחון העצמי ואיכות השינה בקרב קבוצות מיעוטים

מקום פרסום: הודו

נמצא ב:

תחום תוכן: פסיכולוגיה

שנת פרסום: 2000

התפרסם ב: : כתב העת לפסיכולוגיה הודית (ינואר-יולי 2000), 18 (1-2), עמ' 73-66

הוצאה לאור: הודו: המכון ליוגה והכרה

שמות המחברים: פ' סהג'פאל, רינאפרי ראלטה

מחקר בדק את ההשפעה הנגרמת מהרפיה יוגית על רמות המתח, הביטחון העצמי הפרעות ואיכות השינה בקרב 12 סטודנטיות,  מהגרות חדשות שהגיעו מצפון-מזרח הודו, שלמדו באוניברסיטת דלהי. במהלך הריאיון דיווחו כל הסטודנטיות על רמות מתח גבוהות כתוצאה מכמה שינויים הקשורים להשתלבות בחברה חדשה. תרגולים בהרפיה יוגית,  שנמשכו במשך חודש אחד, 20 דקות בכל יום, השפיעו על  כל הסטודנטיות במונחים של הורדה ברמות המתח, איכות שינה טובה יותר ותחושת רווחה טובה יותר. שינויים חיוביים אלה נשמרו גם לאחר כחודש מתום התרגול

 

הערכה של תוכניות לכישורי חיים לילדים בכיתה ב'

מקום פרסום: מדינת וואשינגטון, ארה"ב

נמצא ב: אוניברסיטות חיפה, בר-אילן, ובן גוריון

תחום תוכן: פסיכולוגיה

שנת פרסום: 1996

התפרסם ב: בית-הספר היסודי- יעוץ והדרכה 31(2) עמ' 152-139

הוצאה לאור: ארצות הברית: איגוד היועצים לבתי ספר

שמות המחברים: ג'נל נ' גילברט, ט' אורליק

מחקר המעריך את ההיקף שבו:1. ילדים לומדים להרגיע את עצמם; 2. מיישמים בהצלחה שיטות לשליטה במתחים; 3. מגבירים את התכיפות של נקודת השיא, המבוססת על שיטה לאימון מנטלי,כפי שפותחה על-ידי אורליק (1993).

24 נבדקים בכיתה ב' השתתפו במחן שלפני הניסוי ואחריו, כולל ארבע פגישות התערבותיות בשבוע, שנמשכו בין 20-15 דקות והועברו על-ידי המורה בכיתה.

התוצאות הראו שהנבדקים שהשתתפו בתוכנית למדו להגריע את עצמם, יישמו שיטות לשליטה במתח בצורה מוצלחת במצבים שונים, והגבירו את התכיפות של נקודות שיא בחייהם.   

 

ההשפעות של תרגילים גופניים על הביטחון העצמי ותחושות רווחה

מקום פרסום:

נמצא ב:

תחום תוכן: פסיכולוגיה, בריאות

שנת פרסום: 2000

התפרסם ב: כתב- העת לפסיכולוגיה של הספורט (ינואר-מרס 2000), 31(1), עמ' 65-47

הוצאה לאור: איטליה: אדיזיוני, לואיג'י, פוזי

שמות המחברים: דורותי אלפרמן, אוליבר סטול

בשני שדות ניסוי  נבדקו אצל מבוגרים ההשפעות של התעמלות ואימון גופני על הביטחון העצמי ותחושות הרווחה. בשני הניסויים  נבחרו הנבדקים בצורה אקראית ולקחו חלק בקבוצת הניסוי או בקבוצת הביקורת.  בניסוי הראשון לקחו חלק 24 נשים וגברים בתוכנית אימונים למשך שישה חודשים. ביטחון עצמי פיזי, הערכה עצמית, ותחושת רווחה סובייקטיבית נמדדו לפני תחילת התוכנית ולאחריה.  בהשוואה לקבוצת הביקורת, שיפרו 13 אנשים  בצורה משמעותית - בעקבות תוכנית האימונים  - את הביטחון העצמי הפיזי שלהם,  והיתה ירידה בתלונות של הרגשה פסיכוסומטית.
בניסיון השני השתתפו בתוכנית האימונים  57 נשים וגברים למשך שישה  חודשים. 36 נבדקים, שלקחו תרופת פלסבו (שאינה משפיעה), לקחו חלק גם בתוכנית הרפיה. ביטחון עצמי ותחושות רווחה נמדדו  לפני התוכנית ואחריה  ובמשך ששת החודשים לאחר תום התוכנית. המודל של האימון הגופני וההערכה עצמית של סונסטרואם (1994) התבטא באופן חלקי.  בנוסף הצביעה ההשפעה המרכזית של הזמן  על כך,  שלא רק האימון הגופני הוא המשפיע - אלא קיימים  גורמים נוספים. התוצאות מראות שאימון גופני הוא רכיב אחד בהשפעה על תחושות אלה, אך קיימים  רכיבים נוספים,  המשפיעים על הלך-הרוח.

המאמרים הועתקו מאתר מהות החיים

לייבסיטי - בניית אתרים